Kilka sekund – tylko i aż tyle mamy, aby skupić uwagę klienta, wzbudzić jego zainteresowanie i przekonać do zakupu. Oto sześć kroków, które przybliżają do klientów. Uwzględnienie co najmniej dwóch w produkcji materiałów POS powinno przynieść pożądane efekty.
Przyciąganie kolorem
Pierwszym elementem, który zwraca uwagę klienta na stojaki, ekspozytory, bramy reklamowe czy naklejki podłogowe jest kolor. Czerwony – podświadomie ożywia, oranż – nastraja pozytywnie a słoneczny żółty – wprowadza w wakacyjny nastrój. Na ogół kolory w ciepłych tonacjach sprawiają, że klienci zatrzymują swój wzrok na displayach, zaczynają odczuwać przyjemne emocje, a te z kolei przekładają się na impuls do zakupów.
Co ważne w tworzeniu materiałów POS skuteczne może się okazać wyjście poza schematy. Dobrze dopasowane do produktu zimne barwy – zielenie, granaty i szarości – mogą sprawić, że to właśnie dzięki nim klient zatrzyma się przy ekspozycji na dłużej.
Przy doborze kolorów, należy pamiętać o podstawach. I tak: jasne materiały POS lepiej będą współgrać z ciemniejszym tłem, jaskrawe barwy sprawdzają się jedynie w detalach, kolor powinien w czytelny sposób eksponować markę.
Można też pokusić się o nawiązanie do najmodniejszego koloru w danym sezonie. Według Instytutu Pantone w 2018 roku rządzi ultrafiolet. Ta barwa określana jest jako wizjonerska, oryginalna, prowokująca, twórcza. W materiałach POS, stonowana np. szarością, może skupiać uwagę klientów.
Wprowadzenie POS w ruch
Walcząc o uwagę klientów, warto wykorzystać efekty ruchowe. Kto powiedział, że piankowy element musi wisieć bez ruchu? Warto ożywić go, chociażby podmuchem obracającego się wentylatora. Wrażenie ruchu może być wytworzone również przez połyskujące światełka, a do tego świetnie nadają się migające lampki LED. Wykorzystanie ruchu musi mieć jednak uzasadnienie. Dobrze prezentują się tak displaye w kształcie pojazdów, które kojarzą się z ruchem.
Efekt prostoty
Gdy głównym bohaterem działań promocyjnych jest produkt luksusowy, wówczas materiał POS i opakowanie powinno być eleganckie i proste. Kluczem do stworzenia wyrafinowanej i skupiającej uwagę kampanii POS jest prostota oraz dbałość o szczegóły. Konsument musi odczytać, że oferowany produkt jest wart wysokiej ceny. Sam produkt powinien znaleźć się na wysokości powyżej 1,2 metra. Gdy zapanuje „chaos”, to potencjalni klienci mogą odebrać produkt jako zbyt ogólnodostępny i tani. Wyższą cenę symbolizuje także przestrzeń. Warto ją stworzyć, aby wyeksponować jeden produkt.
Wykorzystanie „krzywizn”
Z analiz wynika, że „krzywizny” w konstrukcjach POS generują większy wzrost sprzedaży, szczególnie w niektórych kategoriach, np. kosmetyki. Okazuje się, że przy pomocy kanciastych przedmiotów można wpłynąć na potencjalnego konsumenta, kierując jego wzrok w tę stronę, w którą chcemy, aby patrzył. Oznacza to, że kąty można skutecznie wykonać przy projektowaniu stojaków, ekspozytorów, koszy zasypowych. Powinny automatycznie kierować wzrok na produkt.
Spójność na każdym kroku
Tworząc przekaz dla klienta, musimy zadbać o powtarzalność. Niezwykle istotne jest zachowanie motywu przewodniego kampanii. Kolorystyka, logo, grafika – te elementy wykorzystywane w kolejnych etapach promocji muszą razem stanowić spójną całość. Powtarzalność ma sprawić, że klient zacznie utożsamiać dane elementy z konkretną marką. Dzięki temu łatwiej będzie wywoływać w nim emocje i wpływać na decyzje zakupowe.
Kreatywność w cenie
Najlepsze displaye mają o wiele więcej do zaoferowania niż to, co widać na pierwszy rzut oka. Mogą zaskakiwać, oferować niestandardowe wykorzystanie wymienionych elementów, a także pobudzać zmysły i wyobraźnię klientów.
Zostaw komentarz