Materiały wspierające sprzedaż towarzyszą nam każdego dnia. Najczęściej możemy je spotkać w supermarketach, sklepach spożywczych, centrach handlowych. Pojawiają się także w bankach i nowoczesnych restauracjach. Największą uwagę zwracamy na ekspozytory, wobblery czy shelf stoppery, podczas gdy rodzajów POSów jest znacznie więcej. Dziś chcemy Wam przybliżyć kilka z nich.
Podstawowym podziałem materiałów wspierających sprzedaż jest wyróżnienie POSów miękkich i twardych. Te pierwsze to głównie wszelkie rozwiązania wykonane z papieru, kartonu czy tektury. Natomiast za materiały twarde uważa się wszelkiego rodzaju ekspozytory i standy zrobione z tworzywa sztucznego, metalu lub drewna, które cechuje wysoka trwałość i które są przewidziane do stosowania w dłuższej perspektywie czasowej.
Materiały POS rozróżnia się także ze względu na przeznaczenie. Są to ekspozytory na ladę, na półkę, na podłogę oraz pod sufit, a także inne niestandardowe materiały promocyjne.
Materiały na ladę
- dyspenser – specjalny podajnik albo stojak, na którym umieszcza się foldery, ulotki lub inne materiały o charakterze reklamowym i promocyjnym. Jest wykonany najczęściej z tworzywa sztucznego.
- bilonownica – kwadratowa lub prostokątna podkładka z tworzywa sztucznego (rzadziej ze szkła), na którą wydawana jest reszta. Dodatkową zaletą jest możliwość umieszczenia reklamy wewnątrz bilonownicy.
- stand – graficzny odpowiednik podajnika lub makiety, najczęściej mający funkcję wyłącznie wizerunkową.
Materiały na półkę
- stopper – to reklama umieszczona prostopadle do towaru na półce w taki sposób, by zachęcić konsumenta do zatrzymania się przy danym produkcie. Stoppery powinny być dobrze widoczne z daleka, stąd czasem mogą mieć formę podświetlanego kasetonu.
- wobbler – ruchoma reklama do montażu na półce, zazwyczaj za pomocą elastycznego paska z tworzywa albo niedużej sprężyny. Z reguły wykonana z przezroczystego tworzywa sztucznego lub folii. Na obu końcach wobblera znajduje się taśma samoprzylepna, umożliwiająca przytwierdzenie reklamy do półki.
- shelf-liner – forma reklamy mająca postać zamocowanej na półce listwy, na której umieszczone są informacje na temat produktu lub grupy produktów.
- liner poziomy – stanowi hybrydę stoppera i shelf-linera. Ma postać rozciągniętej poziomo taśmy zawierającej informacje o produktach znajdujących się na oznaczonych półkach.
- topper – to nakładka na górną część półki lub standu, której zadaniem jest wywołanie w kliencie poczucia, że reklamowane na topperze produkty są najlepsze w swojej klasie i dominują nad produktami oferowanymi przez marki konkurencyjne.
Materiały na podłogę
- owijka paletowa – taśma albo owijka zawierająca nadrukowaną reklamę określonego produktu lub producenta, czasem tylko samo logo. Stosowana podczas tworzenia wysp paletowych.
- display – stojak, posiadający specjalną przestrzeń na reklamowane produkty. W sklepach wielkopowierzchniowych często stosowany w formie wyspy promocyjnej „ready to sell”.
- naklejki podłogowe – są wykonane z wytrzymałej, odpornej na ścieranie i wilgoć folii antypoślizgowej. Niewątpliwą zaletą takiej reklamy jest niewielki koszt produkcji.
- standy reklamowe – to różnego rodzaju stojaki reklamowe. Mogą występować z podoczepianymi dodatkowymi elementami wzmacniającymi przekaz promocyjny.
- kosze zasypowe – świetnie sprawdzają się do ekspozycji tzw. produktów impulsowych oraz towarów trudnych do ułożenia na półkach.
- human stand – to forma reklamy przybierająca kształt ludzkiej sylwetki. Human standy mogą być wykonane z tektury lub tworzywa sztucznego.
Zostaw komentarz