Poznaliśmy już wiele rodzajów materiałów POS. Wiemy, do czego służą displaye, wobblery, shelfstoppery, czy kartonowe ekspozytory. Pisaliśmy też w jaki sposób mogą zatrzymać klienta przy półce, skierować jego wzrok w odpowiednie miejsce i oczywiście nakłonić do zakupu.
Wiemy również, że materiały POS możemy podzielić na wewnętrzne, czyli te, które znajdują się na terenie sklepu, czy galerii handlowej oraz zewnętrzne – głównie reklamy wielkoformatowe, których zadaniem jest wskazanie potencjalnemu klientowi drogi do miejsca, w którym może kupić dany produkt. Są też witryny sklepowe, które pełnią rolę „przywoływacza”, czyli mają przekonać konsumenta swoim designem oraz odpowiednią prezentacją towarów i spowodować, że danego sklepu nie można ominąć, tylko trzeba koniecznie do niego wstąpić.
Wiemy również, że materiały wspierające sprzedaż mogą przybierać różne formy – ekspozytory naladowe mogą być małe i znajdować się na ladzie po to, aby skusić klienta na zakup jeszcze jednego małego drobiazgu przed odejściem od kasy lub też być wielkogabarytowe i bogato przystrojone, dzięki czemu konsument na pewno na nie 'wpadnie’.
Istnieje jednak jeszcze jeden szczególny rodzaj standów, które są często takiej wielkości, jak człowiek. Human standy, bo to o nich mowa, to rodzaj nośnika reklamowego w formacie 1:1. Zazwyczaj wykonuje się je z tektury falistej lub też zadrukowanego tworzywa. Częsty ich rozmiar to 50×180 cm, ale niektóre drukarnie, mające specjalistyczny sprzęt oferują również większe human standy, sięgające nawet 300 cm. Jeśli naszym produktem są buty dla koszykarzy, to warto, żeby sportowiec na reklamie był naturalnych rozmiarów, koszykarz o wzroście 150 cm raczej nikogo nie przekona do takiego zakupu.
Zawody sportowe, olimpiady czy mistrzostwa to również świetny czas, żeby zastosować human standy.
Stojące postaci znajdziemy w wielu miejscach, zarówno w supermarketach, jak i w kinach, czasem z ulotkami na temat filmów. A propos kina – takie materiały POS nadają się do tego miejsca wręcz idealnie! Kto przejdzie obojętnie obok tekturowego Brada Pitta czy Jennifer Lopez z tworzywa, a tym bardziej jeśli są oni naszego wzrostu? Każdy na pewno przynajmniej zerknie, a jak już spojrzy, to przeczyta, o czym mowa. Wykorzystywanie wizerunku celebrytów, oczywiście za odpowiednim przyzwoleniem, to bardzo dobry sposób, aby zwrócić uwagę klienta. Można zastosować tę metodę również na stacjach benzynowych, sklepach muzycznych, branżowych, czy restauracjach.
Idąc miejskimi uliczkami zdecydowanie więcej osób zwróci uwagę na naturalnych rozmiarów Magdę Gessler z tektury, „okraszoną” informacją, że akurat w tym miejscu przeprowadzane były Kuchenne Rewolucje, niż na sam tekst umieszczony jedynie na jakiejś tablicy czy niewielkim potykaczu. Co więcej, human standy, w zależności od substratu z jakiego zostały wykonane oraz jaką techniką zadrukowane, mogą pełnić na przykład rolę suchościeralnej tablicy, na której możemy umieścić danie czy produkt dnia lub też informację na temat promocji. Kartonowy kucharz trzymający w rękach tablice w formie menu z pewnością przyciągnie więcej gości i klientów. A przecież to jest głównym zadaniem materiałów POS, prawda?
W dzisiejszym poście to już tyle.Już niedługo powrócimy z kolejną dawką informacji o ciekawych POS-ach. Nie może was to ominąć!
Zostaw komentarz