Karton, czy tektura to podstawowe materiały jakimi cieszy się produkcja materiałów POS. Kreatywni projektanci mogą z nich wręcz stworzyć dzieła sztuki.
Zdarza się zapotrzebowanie na wykorzystywanie innych substratów, takich jak lekkie płyty piankowe (kapa), drewno, metal, dibond, plexi, tworzywo sztuczne, czy płyty pvc. Z tej ostatniej można stworzyć ekspozytory, podajniki np. na leki, tacki (traye), czy human standy. Korzystny efekt daje bezpośredni zadruk tych materiałów, bez potrzeby foliowania, czy kaszerowania. Wystarczy trwały, odporny i bezpieczny druk UV.
Jednak tektura „rządzi”! Displaye, stojaki, czy ekspozytory są i będą w znakomitej większości tworzone z tektury. Jest ona często wybieranym materiałem do produkcji materiałów POS ze względu na wytrzymałość, uniwersalność i łatwość zadruku. Zobaczmy kilka przykładów 'pozatekturowych’, które prezentują displaye przyciągające uwagę swoją innowacyjnością i wyjściem poza ramy.
Display na szampana Piper Hidesieck
Oryginalna forma projektu nawiązuje wyglądem do akwarium, w którym „pływają” butelki schłodzonego szampana. W rzeczywistości display składa się ze szkła oraz aluminiowej płyty. Na wyszczotkowanej, nierdzewnej obudowie wycięto laserowo kontury nazwy marki tak, aby było widać czerwoną płytę PMMA, która znajduje się pod spodem. Poza funkcją promocyjną, display zachęca do degustacji alkoholu, stąd wbudowane w obudowie miejsce na słomki. Projektant zadbał również o odpowiedni system odprowadzania wody z akwarium.
Koloru nigdy dość – M&M’s display
Projekt został przygotowany na rynek francuski dla segmentu handlu nowoczesnego, z przypisanym miejscem ekspozycji na końcu alejek regałowych. Projektanci zdecydowali się zachować spójność z kształtami do tej pory stosowanych POS-ów, czyli słupów grawitacyjnych i counter displayów o geometrycznych, prostych kształtach i ostrych krawędziach. Stąd właśnie głównymi elementami są tuba i misa na podstawie o prostokątnym przekroju. Pozorny nieład produktów wsypanych do tuby i kolor całego displaya oddają charakter marki, która kojarzona jest ze spontaniczną zabawą i radością. Zwraca uwagę też konstrukcja ekspozytora – całość bowiem składa się z czterech słupów, połączonych ze sobą w taki sposób, że można dostosować je do szerokości regału, tak aby lepiej komponowały się z przestrzenią punktów handlowych.
Grant’s Scotch Whisky
Jak zamknąć „ducha” najstarszej szkockiej whisky typu blended z 1887 r.? Dla whisky podjęto się tego ambitnego zadania i stworzono drewniany display w formie sześcianu (Wooden Cube Display), wykonany ze sklejki drzewa liściastego, który pomieści sześćdziesiąt 0,7 litrowych butelek. Inspiracją do projektu było nawiązanie do sposobu transportu i ekspozycji alkoholu sprzed 60 lat. Poza nawiązującym do tradycji marki designem, rozwiązanie cechuje się również ergonomią i zdecydowanie przyciąga uwagę kupujących. Zdaniem producenta, zastosowanie drewna odzwierciedla prestiż marki, a uszlachetnienia (w postaci nadruku UV, przypominającego wypalane wcześniej logo na skrzyniach) podkreślają unikatowość, jaką cechowała się produkcja materiałów POS tego typu.
Choć karton, czy tektura wciąż wiodą prym i produkcja materiałów POS z tychże właśnie opłaca się przede wszystkim ze względu na cenę i wszechstronność, to jak widać rosną im konkurenci. Na pewno tak szybko nie zrzucą papieru z podium, ale powalczyć zawsze można, a konkurencja spowoduje urozmaicenie w branży i większy wybór. A już w następnym poście napiszemy, o co chodzi z tajemniczą zasadą pięciu sekund. Bądźcie z nami!
Zostaw komentarz